fredag 21 maj 2010

Choklad Whisky kaka!

Hittade ett recept i en tidning för ett tag sedan som jag har provat att bakat idag nu på morgonen. Choklad Whisky kaka heter den. Roligt att pröva på ett nytt recept som man inte har provat på att baka och smakat på förut.

Choklad Whisky kaka

200 g mjöl
50 g kakao pulver
250 g smör
4 ägg
180 g socker
2 tsk bakpulver
2 msk Whisky

  1. Vispa ägg och socker fluffigt.
  2. Smält smöret
  3. Blanda alla torra ingredienserna i en bunke (mjöl, bakpulver, kakao pulver)
  4. Häll de torra ingredienserna och smälta smöret i ägg och socker fluffet. Blanda sist i Whiskyn.
  5. Grädda i 170 grader i ca 20- 30 minuter beroende på ugn. Jag hade inne min i 30 min.
  6. Servera med en liten klick grädde om man vill.

Jag hoppas att den är god, ska smaka på den sedan när mamma och pappa kommer hem.


Lycka till!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...