söndag 23 augusti 2009

Ulvön!

I onsdags gick vi till Ulvön. Det var en bit att gå. ryggsäcken var ganska så tung men fick spänna åt den mera så att den satt riktigt fast vi höfterna. Vi lagade lite lunch när vi kom och sedan hade vi gemensam samling. Vi lekte några lekar för att lära känna varandra ännu mera och så fick vi titta varandra riktigt noga i ögonen. Vi fick även 5 st vita A4 papper som vi skulle rita av varandra utan att titta på pappret. Sen fick vi skriva namnet under ansiktet på personen som vi hade ritat av. Det blev väldigt roliga teckningar kan jag säga.

På eftermiddagen spelade vi även lite kub, och gjorde lite lekar. Vi grillade även på eftermiddagen. Det bestog utav:
  • tjocka korvar med olika starka smaker
  • majs kolvar
  • lök
  • champinjoner
  • zucchini
  • och kokt potatis.
Det var hur mumsigt som helst.

På kvällen hade vi kollage kväll. Där fick vi lära känna varandra ännu mera.
Vi avslutade kvällen med 2 sånger.


På torsdagen hade vi föreläsning av Stefan Edman om himmel och hav. Han berättade om Ulvön, Ljungskile, varg flocken som har 6 valpar inte så långt ifrån skolan som jag fattade det, Tjörn och lite om Orust.

Vi grillade korv till lunch och satt ute på gräset och pratade, vi solade även lite på våran fritid.
Jag och några gick till blomsterträdgård och fikade även lite. Jätte mysigt ställe var det.
Ska dra med mamma och pappa dit nästa sommar.

På kvällen hade Kajsa och Eva (lärare) fixat "Indien kväll". Det var riktigt spännande. De hade lagt upp massor av saker som kom ifrån Indien på golvet och klätt väggarna med Indiska långa tyger som var utav silke.


På fredagen så städade vi ur stugorna innan 9 tiden. Vi hade smling igen och gäst var Inger Dejke, hon hade föreläsning om "Om Ljungskile förr och nu". Det var riktigt spännade, berättade historier om Ulvön och Ljungskile.

Inger Dejke var med och startade Världens kurs 1992. Hon har vait i indien 18 ggr, både med Världens kurs och som pensionär med sin man.

Det regnade spö i backen på fredag så vi fick åka bil med Kajsa tillbaka till skolan. Det var väldigt snällt. Jag och några åkte första gruppen med alla våra stora ryggsäckar. Full bil kan jag säga.


På eftermiddagen gick jag och Erika ner till Centrum. Hade slutat regnat vi kl. 14
Jag köpte en vanilj dofft påse så det lukat lite gott på mitt rum och så beställde vi pizza på en restaurang. Satt och små pratade lite.


Jag stannade även kavr på skolan under helgen. Man behöver ju inte åka hem det första heller. Fast typ alla i klassen gjorde det. Vi blev 3 st kvar från Världens kurs.

Igår / lördag så tog jag och Erika tåget till Göteborg och shoppade lite.
stannade och käkade frukost på Sweet Coffe Bar i Göteborg. Fick en riktigt stor lyx frukost.

Den bestog av:
  • flingor
  • yoghurt
  • saft och juice
  • 4 sorters påläggs skinka
  • solrosfrön
  • pumpakärnor
  • valnötter
  • russing
  • + 3 skålar till som jag inte riktigt vet vad det var i
  • ost
  • sallad
  • tomat
  • gurka
  • färska jordgubar, smakade underbart
  • melon
  • 3 sorters nybakta ljummna bröd
  • kaffe eller te
  • kladdkaka till efterrätt på det stora buffe bordet
Man blev verkligen mätt kan jag säga. Man stog sig länge på den frukosten.

Jag fick tag på en jacka på rean för 100 kr, örhängen, 2 tunnikor och ett par jätte mjuka slappar byxor.


Idag ska pappa komma hit och hälsa på mig. Han har varit ner på kusten i helgen. Det ska bli kul att träffa honom. Mamma jobbar så hon kommer inte med.

Nu får jag jag göra mig iordning innan pappa kommer och göra iordning min frukost som jag inte har käkat ännu. Är jätte hungrig.


Kram så länge!

1 kommentar:

Julia sa...

Hej hjärtat! Verkar som du har det alldeles toppen! Känner på mig att det kommer gå toppen i höst för dig! ;) Så roligt med nytt folk och nya upplevelser! ;) Verkar som ni hade det trevligt i Gbg också, sounds good!! :) VI får höras, bara att ringa näär som helst vännen! <3<3<3

Puss o kram!
Julia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...