söndag 11 januari 2009

Vecka 2

Anledningen till att jag inte har skrivit i min blogg är för att den har krånglat lite.
Så jag får skriva på pappas dator och det funkar galant.

Vad har hänt i veckan då?

Måndag

Var sista dagen på dagiset i Åmål. Det har varit jätte kul att få vara där och praktiserat. Det är ju typiskt att man lär sig namnen på barnen när man ska sluta, men så är det väll?
Det var inte så många barn på avdelningarna så de hade slagit ihop dem. Var nog 8 barn så det var jätte lugnt. Det var ju hur kalt som helst på måndagen -15,5 grad så barnen fick vara inne hela dagen med de var ju inte ledsna för det.

Tisdag

Det var ju röd dag så jag var ju ledig. Var ute hos Anki och Bengt (mina grannar) i deras sommarstuga som ligger på Södra Fjäll. Kallt och blåsigt var vädret. Var ute hela dagen och åkte skridskor och tog kort. Jätte skönt var det med frisk luft. Vi grillade korv till lunch och stog ute i växthuset och käkade, blåste så kallt så det var skönt att stå där inne.

Onsdag

Första dagen att praktisera på dagiset i Årbol som ligger i Bengtsfors. Lantlyckan heter det. Ett kooperativt dagis. Var ute 2 timmar på förmiddagen och 2 timmar på eftermiddagen så man fick lite luft. Det var inte så himla kallt men man stod ju stilla en hel del så man frös ganska så mycket. Det var inte så många barn den dagen. 3 barn fick åka hem för att de hade feber, inte så kul för dem.

På kvällen så åkte jag, Julia och Anders in till Åmål och skulle fika men de stängde ju caféet XO kl. 18:00 så det fick bli en pizzeria Hörnan eller Pub Hörnan tror jag att den hette. Delade på en pizza i tre bitar, och till efterrätt blev det pannkaka med grädde och jordgubbsylt och en café latte. Börjar tycka om café latte nu
.

Torsdag

Var på dagiset igen. Mycket mera barn var det idag. Det var inte så kallt ute och jag höll igång lite mera. Läste lite sagor för barnen efter maten. Det var roligare idag. Det var en tjej som kom efter lunch som gick på förskolan i Bengtsfors som tyckte det var jätte kul att räkna, så jag fick sitta en lån stund och räkna med henne på mina fingrar eftersom jag skulle hitta på tal mellan 0-10.

Fredag

Var nere på Drottning Silvias Barnsjukhus i Göteborg och kollade mina ögon. Efter det så var vi och kollade på olika idéer på kök. Håller på att riva vårt kök och bygga ett nytt. Ska bli en köks ö i köket. Det blir nog fint när det blir klart.

Lördag

Hjälpte till att möblera om i vardags rummet som även matbordet ska stå i. Blir jätte fint där nu. Hinner säkert möblera om det igen innan vi vet hur det ska bli. Vi åt vår första middag där igår.

Söndag

Idag har vi varit hund vakt. Det var kul att få ha en liten hund hos oss igen. Var även borta hos farmor och farfar och visade bilder på deras TV från datorn hur det ser ut hos oss just nu.
Ska packa ner mina saker som jag ska ha med mig i morgon. Första kursen börjar då. Det ser jag framemot.




Så här har vi möblerat om i vardagsrummet nu.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...