tisdag 13 januari 2009

Dagis!

Idag fick jag gå upp jätte tidigt. Var med när de öppnade på dagis i morse kl. 06:30
Det var lite annorlunda än vanligt. Jag fick passa barnen medans Lena (fröken) kokade riktig gröt och bakade bröd till frukost. Det är svårt för barnen på morgonen när föräldrarna ska åka och jobba. Det blir mycket gråt långt in på frukosten som vi käkar kl. 08:30 ungefär. Efter frukosten så lekte barnen en halvtimme och sedan var det dags för morgon samlingen. Hade en liten påse med olika leksaker i. När en av lärarna tog upp en leksak så fick man sjunga en sång som hade med leksaken att göra (hoppas att ni fattar). Det var ett tag sedan man sjöng barn låtar. Melodierna och texterna börjar komma tillbaka lite smått.

När vi ska äta och sitter vid matbordet säger vi:

Maten på bordet
händerna i knät
varsågod och ät.



Idag var det en speciell dag för det var Tomines födelsedag. Hon fyllde 3 år så det blev glass med chokladsås och kex och i taket hängde vi ballonger.

Fick en teckning av en liten tjej som hon hade ritat till mig. Jätte gulligt. Man får lite teckningar när man sitter och målar med barnen.

__________________________________________

Snart ska jag iväg igen för då börjar min andra kurs Etik och Livsfrågor. Det ska bli sköj. Undrar hur många som ska läsa den kursen. Hoppas att jag inte blir ensam bara. Men jag blev ensam på Organisation och ledarskap som ska börja den 28 januari. Men det gör ju igentligen igen att man är ensam eftersomjag ändå läser på distans.

1 kommentar:

Julia sa...

Va tråkigt att du blev själv på den kursen då hörru... fast som sagt, det gör ju inte så mkt! :P Kul att det går bra på dagiset, där har du att greja med tänker jag ! Puss o kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...