tisdag 9 september 2008

Radisson SAS Plaza Hotel!


Sov över hos kusinen Julia i Oslo. Jätte snällt! Ska även sova över hos henne och de andra i 5 dagar.

Var igår på intervju på Radisson SAS Plaza Hotel i Oslo. Intervjun gick väldigt bra fast jag var jätte nervös. Fick även vara med i köket i några timmar och kolla hur det såg ut. Fastnade dock i hissen. Man måste ju ha kort för att åka upp eller ner, det hade ju inte jag. Åkte typ fyra vänder från våning 2-34. När jag kom ut stod alla i köket och kollade på mig. Jätte pinsamt var det. Hon som jag följde med blev hyper nervös när jag bara försvann. Hissar är inte min grej riktigt. Det värsta av allt var att man blev jätte sjö sjuk i hissen.

Jag fick även en prov vecka att jobba i köket. Börjar redan i morgon kl.9:00
Lönen var ju inte så dålig heller, 140 kr/tim
Ska åka upp till Oslo idag igen. Tar följe med Jeanette. Får börja att packa ner mina kläder och sov saker. Hoppas att jag inte fastnar i hissen igen.
Jag kan ju slänga mina kock kläder i väggen. Här går det inte att se ut hur som helst. Hade vit långt förkläde, vit kockrock, vit strutmössa eller var det nu kallas och blå skarf som man knöt som en slipsknut.
Syns lite dåligt på den bilden. Ska försöka att ta lite mera bilder nu till veckan.


Fakta om hotellet:
Radisson SAS Plaza Hotel har 37 våningar och 673 rum. Det är Europas högaste och Norges största hotel. Hotelet har 3 barer och 3 kök. Det jobbade 33 kockar på hotellet. 400 personer allt som allt.

Om ni vill veta mera om hotellet så kan ni bara gå in på hemsidan:
www.plaza.oslo.radissonsas.com

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit, kolla in kocken! :D Kommer nog bli riktigt roligt før dig tjejen. oavsett vad det blir sen! Frænt att ha jobbat på Radisson! ;) Ses snart gumman! Pusspuss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...