söndag 31 augusti 2008

Panget!

Igår var jag till Tanumstrand och tittade lite. De hade utförsäljning av alla kläder på Sport Shoppen. Det bra kryllade med folk där inne. Fanns till och med parkerings vakter. Jag hittade inget fint där så jag tog mej en sväg in till Grebbestad i stället, där var det också massor med folk och bilar. Hade en himla tur att det fanns en parkering till mig. Fanns inte så mycket att se på där inne heller.

Anne var inne och hjälpte till att söka lägenheter inne i Oslo. Vart och var man inte ska leta och vad man ska titta efter. Fick lite mera ställen att leta på än bara på finn.no

Åkte i väg sedan och jobbade på Panget. Beställning på Bröllopps gäster och vanliga beställningar. Bröllopps gänget skulle igentligen ha kommit runt halv sju på kvällen men som tur kom de kl. 16:00 annars hade vi nog inte hunnit med. Hade även en beställning kl. 19:00 på 6 pers. Det var helt enkelt fullsatt både inne och ute. Tommy hade beräknat på att det inte skulle komma så många och äta. Men det var fel, hamburgaren, lammrostbiffen och långan tog slut. Det fanns bara kvar fisksoppan och rödspättan. Det fanns ca 23 st lammrostbiffar och 20 hamburgare när vi startade.
Ska kanske jobba på Panget till helgen igen, beror på om jag har fått jobbet i Oslo.

Fick även träffa Jenny som jobbade i servisen. Har inte sett henne på tre veckor. Vi pratade om olika resemål och att det var alldeles för lite att resa till Australien på en månad, man ska minst vara där ett halvår om inte mera.

Kram

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...