torsdag 28 augusti 2008

Jippi!

Idag ringde Kaffekompaniet och undrade om jag ville komma på intervju på tisdag i Oslo. Tror du inte att jag sa ja. Får se om jag kanske får ett jobb i Oslo. Hon jag pratade var jätte trevlig och som jag fattade så kom hon från Sverige. Om jag nu får jobbet vad får jag göra? Jag får stå i kassan, göra smörgåsar och lättare maträtter, göra gott kaffe ur en riktig espressomaskin och göra det man brukar göra på ett café.
Det stod även i annonsen att man kunde gå en Baristakurs hos Solberg & Hansen. Hoppas verkligen att jag får jobbet. Om jag nu får jobbet så har jag ett litet problem, var ska jag sova någonstans? Lägenheterna är ju riktigt dyra i Oslo. Som jag fattade skulle jag isåfall få jobbet i samma vecka eller veckan där på. Det blir ju lite jobbigt. Får ju inte ha förstora förhoppningar heller om jag inte får jobbet.

Vad har jag gjort annars idag då? Jag gick upp riktigt tidigt idag, kl.9 riktigt stolt är jag, sover annars till kl.11
Lagade middag tills pappa kom hem. Försökte städa lite på mitt rum, men det gick inte så bra. Vet inte vad jag ska lägga alla mina saker som jag tog med mig hem från sommarstugan. Kanske ska ta med dem tillbaka till sommrstugan på lördag när jag ska ner och jobba och ha dem liggade där nere tills jag behöver sakerna eller till nästa sommar. Så får det bli.

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit va kul Elin! :) Va roligt! Hihi! Du får säkert jobbet, kul att åka på intervju iaf! Då får du komma och hälsa på och dricka te! Vi har ju tyvärr inte plats för en till boende hos oss.. :( Men det löser sig säkert med lägenhet, Anne och Knut kanske har några kontakter?! Du får börja leta lite även om du inte år jobbet! Vi hörs, kram på dig! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...