fredag 29 augusti 2008

Middag på Tjuren i Ed

Idag gick jag upp kl. 9:00 och lagade frukost. Satt och funderade om jag skulle ringa till farmor och farfar och ta med dem på en biltur till Tjuren i Ed och käka lunch. Ringde dem runt halv tio och la fram mitt förslag och det tyckte det var bra. Tittade lite på tv och sedan gick jag in i duschen. Var ju tvungen att vara fräsch när man ska på middag. Hämtade dem runt ett tiden i Bengtsfors. De tyckte de var jätte roligt att komma ut på en liten utflykt. Fick även reda på att de hade varit gifta i ca 64 år, då måste man verkligen ha funnit den rätte i livet.

Just nu sitter jag nere i sommarstugan och skriver. Blev lite ändringar i planeringen. Skulle ju ha åkt ner i morgon igentligen. Men pappa tyckte det var lika bra att åka ner nu. Man får ju se på det positiva att man får sova kanske lite längre i morgon bitti.

Mamma har haft lite fest i sommarstugan med sina arbetskompisar. Det var verkligen städat och fint nu när vi kom ner. Jag han ju inte städa när jag var här nere sist, eller jag han ju om jag ville stanna kvar till sena kvällen. Lite jobbigt att köra i mörker då. Får väl bjuda henne på en fika eftersom hon städade även mitt rum och det blev riktigt bra.


Nu ska jag och pappa snart käka färska räkor som mamma hade med sig hem. Mumms! Kanske dricka något gött vin till det också. Sen blir väl resten av kvällen att glana på tv.

Kram

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...