torsdag 24 februari 2011

Nya böcker att läsa!

Igår började ju bokrean. Fyndade riktigt många böcker. Hittade några böcker om trädgård, rosor, så olika blommor, göra saker i betong m.m. Ska ha en litet projekt under våren och sommaren. Ska spara massor av fröer ur frukter och grönsaker nu framöver som jag ska så under våren. Ska även så massor av olika blommor som jag tog frön från i sommras. Ska även prova på att göra olika saker i betong. Som tex. en skål av rabarberblad, krukor, smycken m.m. Ska även köpa massor av olika rosor som jag ska plantera. Rosor luktar ju så gott. Är så taggad att jag vill börja nu med en gång. Får väll vänta någon månad till innan jag kan börja så. Ska även sätta potatis i landet, grönsaker och tomatplantor. Är så gott och roligt att plocka egna potatisar. De smakar helt underbart.

Här är några av böckerna som jag köpte!


Jag var även till Granverkstan i Billingsfors och köpte två garner på rean. Fick även med mig två enkla mönster som jag tänkte sticka efter. Det ena var en halsduk och den andra var en rolig tub mössa med bollar på. Borde klara av att sticka både halsduken och mössan eftersom det bara var rätstickning. Men jag måste lära mig att öka och minska nu.


Garnet som jag köpte!

Håller även på att sticka armvärmare. Har snart 1 färdig, så nu ska jag snart börja på andra armen.



Idag så var det inte lika fint väder ute. Mulet och kallt. Burr, men det får nog bli en liten promenad ut i kylan med kameran skulle jag tro. Ikväll så ska jag på Zumba. Är så sjukt roligt. Är det någon mera som kör Zumba?

Ha en fin dag!
Kram Elin 

2 kommentarer:

Linnea sa...

Hej goa Elin, nej jag har inte testat sumba men jag har förstått att det är aerobic steg fast med mera sväng :) däremot så har jag testat att gjuta rabarberblad, det var lätt och roligt, jag har jätte rabarber här hemma om du behöver riktigt stora blad att gjuta av.

Kram på dig,,Helena

jeanette sandelin sa...

hej elin och bengtsfors!
tidig morgon i ed :)
min favorittid på dygnet.
tack för att du har en sådan vacker blogg ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...