torsdag 8 juli 2010

Mary Kay!

Idag så har jag, Astrid och Linnea (cafét) fått en liten undervisning av Karin Tholin som visade och vi fick prova på Mary Kay produkter. Jätte kul var det. Karin Tholin har varit Pangets Grossist handlare inom viner. Men nu har hon bytt företag inom viner och så jobbar hon med Mary Kay produkter. Hon frågade oss igår om vi ville vara med på en rengörings behandling av ansikte, händer, fötter och ben. Det ville vi. Jätte skönt var det att få skrubba bort allt smuts. Kan säga att det verkligen behövs efter en dag i köket.

Mary Kay produkter är väldigt stort i USA, Sverige och Norge.

Nu så har jag jobbat 4 av 11 dagar i sträck. Sedan så har jag 1 dag ledig att ta igen mig på och så jobbar jag igen. Om två veckor jobbar jag bara i köket, här är mitt schema om två veckor och resten av sommaren.

måndag: ledig
tisdag: kl. 15-23
onsdag: kl. 10-17
torsdag: kl. 10-17
fredag: ledig
lördag: 10-17
söndag: ledig

I helgen som gick så var familjen på ett jätte fint bröllp ute på Balderssnäs. Det var sjukt varmt den dagen, den varmaste utav dem alla, 30 grader om inte mera i skuggan. Var 20 grader på natten när vi åkte hem vid två tiden.

Imorgon fredag 9/7 kommer Janne Schaffer och spelar på Panget. Funderar på att åka dit på kvällen och lyssna. Tror att han ska spela runt kl. 21 tiden.

Nej, nu får jag sluta blogga för idag. Ska upp kl. 05:30 imorgon. Jobbar i cafét.

Kram

3 kommentarer:

Linnea sa...

Hej Elin

Det låter som du har fullt upp, vi på blomrum och stick å pyssla tar nu semester i tre veckor med start på måndag, det ska bli trevligt att vara med familjen lite oxå.

Jag hör av mig om vi har vägarna förbi kusten så vi kan ses.

Många kramar Helena på Blomrum

Julia sa...

Hej gumman! :) Absolut ska du dit och kika, är säkert jättemysigt att sitta där och lyssna på ljuv musik! ;P Va hörs om onsdag nästa vecka gumman! Pusspusspuss <3

Elin sa...

Hej! Helena, det är bara att höra av dig när ni tänkt er neråt kusten hållet. Vad härligt med semester. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...