torsdag 4 februari 2010

Café Höljen!

Idag var det första dagen på café Höljen i Dals Långed. Var sjukt taggad i morse när jag vaknade.
På morgonen när jag kom så gick vi en snabb rund vandring för att se vad sakerna ligger någonstans. Sedan fick jag hjälpa honom att göra räksallad och kycklingsallad som han säljer på cafét och även till Livsbutikerna i Långed. Kollade även hur han gjorde kyckling- och curry baguette och skagen baguette. Jag fick även hjälpa till med lunchen och stå i kassan.

Imorgon så ska jag hjälpa honom att skriva skyltar så man ser vad bullar, kakor, och pajer heter och kostar. Så jag ska ta med mina färgpennor. Ska bli jätte kul. Sen blir det att stå i kassan och hjälpa till med lunchen. Kanske även ska baka lite bröd eller så blir det till veckan.

Ni som är sugna på att äta lunch så serveras det pytt i panna, stekt ägg och rödbetor.

Till veckan ska jag vara där måndag, tisdag och onsdag.
Det är bara att kika in och ta en kopp kaffe, käka lite lunch eller bara hälsa på mig.

Kram

1 kommentar:

Julia sa...

SÅKLART vi ska komma på kaffe! hihi! LÄngtar! undrar om jag kanske kan kika in nästa fredag? neej, då är ju inte du där ser jag nu. men då får vi väl åka dit och ta en kopp ändå! hihi! : )
Gott att tdu trivs! :) Kram kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...