tisdag 30 december 2008

JAG HAR VUNNIT! :)

JAG HAR VUNNIT GOURMETGODIS FRÅN WERNER GOURMETSERVICE.






















I paketet fanns det
HUILE D’OLIVE (olivolja),
EL MAJUELO (vinäger),
Svart tryffelolja,
SABAROT Gröna Puylinser och
Crystal Salt Flakes från Australien.

Jag svarade på frågan som var med i Allt om Mat Julspecial 2008


Frågan:
Hur många kilo julskinka äter svensken i genomsnitt per år?

Svar:
Under julen äter vi nästan 1 kg skinka per person.

Det är väldig mycket julskinka om man får säga per person. Men det är väldigt gott med julskinka. Det är ju iallafall bättre att äta 1 kg julskinka än 1 kg socker.


Det trodde jag aldrig att jag skulle vinna. Bästa julklappen eller snarare Nyårs presenten. Ska laga något speciellt nu till Nyår utav de sakerna som jag vann. Det var även med några recept som såg goda ut.

Det lönar sig att skicka in till tävlingar. Hade glömt bort att jag hade skickat in Allt om Mat. Funderar på att skicka in till flera tävlingar som kommer med i tidningarna om priset är värt att ha. Skickade även in till en annan tävling före jul men har inget hört från dem, det var en bok om olika recept på julmat. Men det är ju ändå lite försent att laga ur den om jag nu har vunnit den. Men jag tror inte det. Man kan ju inte få allt som man vill ha. Annars såg den boken väldig trevlig ut.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...