onsdag 31 december 2008

Elins 2008 :)

Januari

Jag hjälpte till att passa och leka med en underbar liten tjej som heter Vendela.
Skolan började igen den 7/1. Vi hade en föreläsning på Hotell Dalia om Viner och Vinprovning. Företaget som var där heter Vin & Sprit AB. Det var en jätte bra föreläsning.
Träffade Ann från Hälsobolaget för jobb inom städning, fick jobbet.
Hade en till föreläsning om ÖL och även ÖL provning. Väldigt intressant men Ölen smakade jätte dåligt. Camilla från Systembolaget hade hand om den föreläsningen.
Vi var till Karlstad på HOLK, vet ej vad det står för men det var att hälsa på Karlstads universitet och vara med en person två dagar på deras föreläsningar. Intressant.
Naturligtvis så övningskörde jag ju.

Februari

Jag var sjuk några dagar. Hjälpte Julia med Gympan någon dag.
Tittade på Bengtsfors Revyn jätte bra.
Föreläsning om Projekt & företag Skatteverket, vet inte vad det handlar om men.
Hade ost och vinprovning.
16/2 REVY SUPÉ. Vårat projektarbete. Jätte kul var det.
26/2 TEORIPROV jag klarade det.
27/2 HALKBANA skit sköj.
Jobbar och övningskör.

Mars

Jobbar kör bil. Börjar min APU uppe i Årjäng på Hotell Norlandia i köket. Träffade helt underbara människor.

April

Får en ansiktsförlamning och ligger inne på Näl tre dagar. Är hemma från skolan och från APU. Jobbar på Panget, träffar Jenny i servisen, underbar trevlig tjej från Göteborg.
Handlar student kläder som ajg inte använde på studenten.


Maj

Åker till ALSACE på skolresa. Vinprovningar i Moseldalen Tyskland och i Alsace. Köper med mig vin hem Jätte gott vin. Jobbar på Panget på Resö. Julia fyller 19 år.


Juni

5/6 STUDENTEN
19/6 UPPKÖRNING klarade det.
Midsommar var det fest hos mig på kusten. Malin, Louise, Julia sov över hos mig.


Juli

Andreas & Carina gifter sig och deras dotter Ellen döps på samma dag. Jätte trevlig dag var det. Jobbar på Panget på Resö.

Augusti

Andreas, Carina och Ellen kommer ner och hälsar på oss. Det var jätte kul. Jobbar som vanlig på Panget. Jobbar även på Gamla skolan på Resö som konferensvärdinna.

September

Jobbar på Panget. Jobbar i Oslo på Radisson SAS Plaza Hotel några dagar och hälsa på tjejerna i Oslo. Tack för att jag fick sova hos er. HC med Anders, Emil, Julia, Malin, Jeanette, Andreas och jag.

Oktober

Börjar kursen 4Cmore personlig utveckling som jag tycker alla borde gå. Träffar massor med nya folk.

November

Åker ner till Göteborg och kollar på olika restauranger och caféer. Sover över hos Andreas och Carina. Träffar en tjej som heter Kristin som visar mig runt i Göteborg. Väldigt lärorikt var det och roligt. Jag fyller 19 år. Är på intervju som personlig assistent men har inte hört något ännu. Tror inte jag fick det jobbet.

December

Är uppe i Karlstad med Julia och handlar julklappar, hittade inte så många. Pratar med Annika Stålbom på Utvecklingscentrum + i Bengtsfors. Börjar läsa i Januari 2009. Psykologi A, Etik & Livsfrågor och Organisation & Ledarskap. Det ska bli kul. Har jag något att göra under våren. Gunnel och Hoa kom upp och firade jul med oss. Det kommer jag aldrig att glömma. Så vi blev några stycken jag, pappa, Gunnel, Hoa, Marianne, farmor, farfar och mamma fast hon kom vid 21:30 jobbade kväll. Dagen efter så var vi hos Linus på för fest, det var jag, Julia, Per, Linus, Malin, Louise och Martin det var jätte sköj åkte sedan upp till Brandberget på disco. På lördagen så var vi inne i Åmål på HC med Anders, Emil, Julia, Malin, Jeanette och jag och dansade.

Detta var mitt 2008 i en kort sammanfattning. Har hunnit med mycket detta året. Både roliga och tråkiga händelser.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...