onsdag 12 november 2008

Tjohoo!

Idag har jag inte gjort så mycket än så länge. Har försökt att få tag på arbetsförmedlingen men har inte lyckats än. Får ta mej en sväng ner till Bengtsfors och gå in och prata med dem. Var igår till Åmåls Bibliotek och kollade på foto utställning, gud så fina bilder de hade tagit. Dit tycker jag att du ska gå Julia om du kommer hem till helgen. I måndags kom Sallys familj hem så nu har vi ingen hund längre, tråkigt som bara den, saknar henne jätte mycket. Jag har kanske fått ett prova på jobb i Bengtsfors, men säger inget mera eftersom det inte är färdigt ännu. Det skulle vara roligt ifall jag fick det (tror jag). Jag har även varit ute hos Anki och dansat, jätte kul.


Tänkte laga Pasta med kräftstjärtar i hummersås

Tid: 15 min
2 dl lättcrème fraiche
1 msk hummerfond
vitlökspeppar
400 gram kräftstjärtar
0.5 dl dill
salt och peppar
250 gram cocktailtomater
100 gram ruccolasallad
240 gram pasta
4 skivor grovt lantbröd


Koka pastan. Värm lättcreme fraiche, hummerfond och vitlökspeppar i en kastrull. Tillsätt kräftstjärtarna som ska bli varma. Avsluta med dill och ev salt och peppar. Ät med pasta, grönsaker och bröd.

Det är både enkelt, gott och nyttigt!

2 kommentarer:

Julia sa...

Ja, det hade vart roligt... jobbar tyværr till lørdag den hær helgen, så jag hoppas verkligen att jag kommer hem øverhuvudtaget, men får se hur det går... børjar ana att jag får bli kvar hær i helgen.. :( booring. 'Ah, du får skaffa dig en hund du elin, så du har ngt att greja med! haha! :)
Va spænannde, du måste høra av dig nær du får veta mer, jag blir ju jættenyfiken! :P
Dans? Berætta mer! :)'

Puss o kram!

Anonym sa...

Past med kräftstjärtar verkar jättegott, ska nog prova det någon dag. Kram Gunilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...