fredag 7 november 2008

Göteborg!

Åkte in till Åmål på morgon och gick på kursen. Åkte vidare med tåg till Göteborg. Var i Göteborg i tre dagar. Sovit över hos Carina, Andreas och Ellen. Carina kom och hämtade mig vid tåget i Aspedalen. Fick en härlig frisk promenad hem till dem. På vägen till dem så kom Jennie, Filip och Amelia. Efter ett tag kom Jonas min kusin. Vi käkade Spagetti och köttfärssås och kladdkaka till efterrätt som Carina gjorde, jätte gott.

På onsdagen åkte jag med Carina in till Lerum, hon släppte av mig vid tåget in till Göteborg C. Gick och käkade lunch på Hard Rock Café. Letade sedan efter olika caféer som jag kanske vill jobba på. Letade som bara den men hittade inte många. Gick och handlade lite kläder.

Träffade en underbar och jätte trevlig tjej som heter Kristin, hon är ifrån Göteborg. Hon visade mig runt i Göteborg och på 20 olika caféer Fikade på ett café som heter Café Vasa som ligger på Vasagatan. Jätte trevligt ungdoms café.

På kvällen kom min faster Gunnel och käkade middag med oss. Vi käkade Flygande Jacob, jätte gott.

På torsdagen så åkte vi till Jennie som bjöd på lunch, lasagne och goda kaker till efterrätt. Jennie körde mig till Stenkullen och släppte av mig vid tåget in till Göteborg. Sen åkte jag hem till Bengtsfors.

Det har varit jätte kul i Göteborg och att få träffa mina kusiner med fruar och barn. Jag vill tacka Carina och Andreas för att jag fick bo hos er.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...