torsdag 23 december 2010

Julen närmar sig!



Hej! alla blogg vänner.
Det var ett tag sedan jag bloggade. Har haft så mycket att göra så jag har inte hunnit.
Har varit lite förskyld hela december och nu 3 dagar före julafton så bryter det ut riktigt, har ont och är tät i halsen, tät i näsan och har riktig kraftig rethosta tror även att jag har haft lite feber de här dagarna och fryser som bara den. Har även smittat pappa, inte alls roligt kan jag säga.



I måndags så fyllde farfar 88 år så jag bakade en variant på Schwartzwaldtårta. Fick receptet från Putte som är farmors bror som har varit bagare och konditor när han jobbade.



Imorgon så är det jul. Vi tog in granen igår så jag ska klä den idag när mamma slutat jobbet för jag och pappa hittar inte sakerna som ska vara i granen. Ska även göra en Glaze till Revbenspjällen, koka knäck och julpynta lite på mitt rum. Finns säker mycket mycket mera saker att göra idag.








Ha en trevlig dag och kör försiktigt!
Kram Elin

1 kommentar:

Linnea sa...

Hej Elin och tack för julkortet,,jag hälsar dig och din familj en riktigt God Jul också och mys nu riktigt ordentligt så ses vi efter helgerna. Kram Helena.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...