fredag 12 november 2010

Eka Miljörum!

Hej! alla vänner och alla flitiga läsare där ute, nu kommer lite uppdatering igen. Tänkte visa lite bilder ifrån Invigningen på Eka området i Bengtsfors som var i början av september. Hittade dem i datorn bland alla mina bilder. Har ni vägarna förbi Bengtsfors så tycker jag att ni ska besöka Eka området, speciellt på sommaren när allt blommar.


EKA Miljörum är ett förfallet industriområde med stora miljöproblem som förvandlats till en spännande pedagogisk park.
I parken hittar du en stenlabyrint och hoppstenar för barn, en scen, soltrappa ner mot Bengtsbrohöljen, tusenårsstenar, grillplatser som inramas med klängväxter och insprängda sittbänkar. Kanske mest iögonfallande är den japanska parken som även kallas bäckområdet som delvis är inspirerad av Bengtsfors slussar, kanaler och forsar.(Text hämtat från Bengtsfors Kommun)

Här kan man läsa och följa hela berättelsen om Eka området!
De bjöd på kaffe och jätte god bakelse!
 


Här kan barnen leka med lite vatten!
De har planterat massor av fina blommor!
 







Var sång och dans på invigningen!
 



Under helgen så ska jag med familjen åka ner till Göteborg och hälsa på min faster och mina kusiner. Naturligtvis så tar jag med mig kameran ner. Så jag hoppas på att det blir fint väder under helgen så man kan få lite bilder och prova de olika inställningarna på kameran och prova de uppgifterna som vi har i läxa till nästa veckan på foto kursen.

Köpte nya numret av Jeanne d´Arc Living  tema jul hos Helena på Blomrum idag. Man kan nu förboka tidningen som kommer ut i början av Januari hos Helena. Det har jag gjort idag. Så jag ska sätta mig med en stor kopp te och läsa tidningen nu.



Ha en trevlig helg!
Kram

1 kommentar:

hemtrevnad marie sa...

Hej Elin!
Tack för hjälpen med bilden på hörnskåpet!!
Hoppas din mamma blev nöjd med sina hjärtan!
kraam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...