onsdag 16 september 2009

Underbara föreläsningar!

Har haft underbara föreläsningar de här två veckorna.
Förra veckan hade vi en Sik hos oss som berättade om Sikhismen. Sik betyder en som söker sanningen. Han var helt underbar, skrattade åt sina egna skämt.

I måndags hade vi två föreläsningar. En på förmiddagen med Lasse mattila. Han pratade om drömmar och om livet.

På eftermiddagen så hade vi två stycken från Palestina Abdullah och hans fru Awwadf. De kommer från Beit Shour tror jag ca 10 minuter med bil från Betlehem. Han hade startat en förening/skola för handikappade personer. Handikappade personer som hade föräldrar som var kusiner och syskon som var gifta.

Vill så gärna åka ner till honom och var Volontär en månad. Det hade varit jätte kul. Funderar på att göra det när jag slutar på Världens Kurs.


Nu närmar man sig verkligen Indien resan. Är bara 40 dagar kvar. Var igår och tog de två första sprutorna. Är lite öm i armarna och det spränger.

Nu ska jag snart på lektion. Då kommer våran rektor och har en föreläsning om "Kommer hjälpen fram". Det ska bli spännande att höra vad han säger.


Har precis gjort färdig min Intervju med Åse som går Mus 1 på skolan. Mus = musik linjen.
Nu så ska jag gå och käka mat innan föreläsningen.
Kram Elin

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...