söndag 6 september 2009

Hemma!

Har varit hemma nu under helgen. Farfar kom och hämtade mig vid buss terminalen i Bengtsfors. Följde med farfar hem och fikade en sväng. De var väldigt nyfikna vad som har har hänt under veckan på skolan.

Har varit så himla trött under veckan så jag har inte orkat blogga. Men nu ska jag skärpa mig denna veckan som kommer.

Har haft Tema Konflikt/Fredsbygge denna veckan.
Här är lite vad vi har syslat med under veckan:

Måndag hade vi föreläsning om Palestina och Israel "Vardagsliv på Västbanken". Gäst var Anders Dejke. Kom även en ny tjej till våran grupp. Så nu har vi 2 Jessica och 2 Linn i gruppen.

Tisdag hade vi föreläsning om flyktingar, Asyl. Gäst var Ann-Marget Mossberg som jobbar med flyktingar och Asyl i Sverige och utlandet. Väldigt intressant var det. Vi fick även prova på att vara flykting. Vi hamnade i Finland och fick en finsk undervisning med Henri som går i våran grupp. Han kommer i från Finland. Det var inte lätt att förstå finska kan jag säga. Nu fattar jag hur flyktingar har det när de kommer till ett nytt land och ska lära sig det språket.

Onsdag hade vi skrivarkurs med Janne som är lärare på Journalistlinjen. Fixade pass hos polisen i Uddevalla. Passade på att handla lite kläder när jag ändå var i Uddevalla.

Torsdag hade vi religion med Eva våran andra (klassföreståndare) vet inte vad det heter på folkhögskola men. Muntlig redovisning om konflikter i Världen. Jag och Erika hade Kashmir konflikten som har hållit på i över 60 år.

Fredag åkte jag hem till lilla Bengtsfors. Mamma och hennes arbetskompisar åkte till Malorca, ska vara borta i 1 vecka. Så pappa blir helat ensam hemma hela veckan.


Igår var jag ute och tog kort. Fick massor av fina bilder. Ska lägga över dem på min dator när jag kommer ner till skolan (mitt hem).
Idag kom Julia upp och vi fikade lite. Vi fixade även naglarna så nu har jag och Julia fransk manikyr. Det blev jätte fint.

Ska snart dra mej hemåt (Ljungskile). Har ju bilen denna veckan som kommer nu. Ganska så skönt kan jag säga. Nu är helgen snart slut och skolan börjar imorgon igen. Ganska så skönt att börja kl. 09:10 får jag säga. På tisdag börjar vi kl. 10:20 annars börjar vi kl.08:30 varje dag och slutar kl. 17:00

Nu kommer farmor och farfar med lite kantareller till oss som de har plockat. Mumms kan jag säga. Så det blir nog kantareller till middag med tillbehör.

Kram

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...