torsdag 17 december 2009

Dags för rumsbesiktning!

Ja då sitter jag här på rummet och väntar på att Fia ska komma och besikta rummet. Hon skulle komma 10:30 nu är kl. 12:00

Så här står det på lappen som vi fick:

DAGS FÖR RUMSBESIKTNING

Torsdag den 17/12 kl. 10:30

Vid besiktning skall rummet vara städat. Vi förutsätter att du har gjort detta. I annat fall debiteras en avgift på 1000 kr. Om du har rökt på rummet tillkommer en kostnad för sanering.

(tur att jag inte är rökare)

STORSTÄDNING OMFATTAR FÖLJANDE:

  • Rengöring av fönsterbågar - invändigt och mellan fönstren.
  • Putsning av fönster - enbart insidan.
  • Rengöring av lister, element och dörrar.
  • Rengöring av möbler, garderober, och hyllor.
  • Rengöring av tvättställ, spegel, etc. Du som har toalett på rummet ser till att toaletten, golvet och väggarna är rengjorda.
  • Rengöring av lampor.
  • Töm kyl och frys.
LÅT GARDINERNA SITTA UPPE!

Ta med privat porslin hem
Hämta dina kläder från tvättstuga.
Det är bra om du är på ditt rum när vi kommer.


Jag får sitta här och vänta. Har en lektion som började kl. 11:40 som jag missar nu. Sista lektionen med Kajsa (våran klassföreståndare). Hon ska berätta om Transsibiriska järnvägen till Kina som hon har åkt på. Skulle vara jätte roligt att få lyssna på den. Men nu missar jag den för att Fia inte verkar dyka upp.


Imorgon är det sista dagen på Ljungskile Folkhögskola. Då är det att bege sig hem till Dalslands skogar för att fira jul och nyår. Det är tråkigt att kursen är slut nu. Men jag har fått helt underbara kompisar under hösten och fått uppleva helt underbara föreläsningar och fått åka 3 veckor till Indien.

Kram

1 kommentar:

Julia sa...

Ja, du har ju verkligen ett minne för livet efter den här kursen! Vilken tur att du gjorde det, och inte struntade i det! ;)
Så glad för din skull!
Vi ses säkert imorgon! :)

pusspuss <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...