torsdag 26 november 2009

Firande, Systemet och shopping!

Igår morse hade vi lektion med rektorn Tomas Rydsmo. Han ville veta hur Indien resan har varit och så diskuterade vi " Vad är utveckling?" och "Hur förhåller jag mig som kurs deltagande till hållbar utveckling?" och "Är hållbar utveckling bra eller dålig?". Sätt er och fundera på frågorna en stund och se vad ni kommer fram till.

Efter lunch tänkte jag, Åsa och Erika kanske Linn S åka till Laxbutiken och fira min 20 årsdag. Men det blev flera. Halva klassen följde med. Vi hade en toppen kväll.

Före det åkte jag, Erika och Åsa till Torp och shoppade massor av kläder på rean. Köpte även en julklapp till mig själv. Vi gick även till Systemet köpte mousserat vin som jag och Erika festade och drack upp i bilen på väg till Laxbutiken. Ville verkligen visa upp mitt leg på Systemet och visa att jag verkligen fick köpa alkohol nu. Men när jag kom till kassan och skulle betala så frågade han inte ens om mitt leg. Han ville bara ha pengar. Blev lite snopen, var ju bara en dag äldre hade ju lika väl kunnat vara 19 år. Den unga killen i kassan borde verkligen skämmas tycker jag.

På kvällen tittade jag och Erika på Sally.
- Ännu en dag i paradiset
- Man kan ju inte bromsa sig ur en uppförsbacke

Vi skrattade som bara den när vi tittade på 7 avsnitt.


Idag har vi eget arbete. Håller på att välja ut 10 bilder som jag har tagit. Hela klassen ska göra det. Sen ska vi i bildgruppen välja ut de bästa bilderna till våran Indien tidning.

Imorgon åker jag och Erika hem till Bengtsfors. Då har ännu en vecka gått då är det bara 3 veckor kvar sen i skolan. Det går fort nu mot slutet. Alldeles för fort.

Kram

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...