tisdag 28 oktober 2008

Fikat!

Idag har jag varit i Säffle på ett jätte mysigt Café. Jag kommer inte ihåg vad det hette, ska ta reda på det tills i morgon. Jag bjöd en kurs medarbetare på fika som heter Maud. Hon var verkligen trevlig och pratsjuk. Fick även se lite av Säffle. Glömde tyvärr kameran hemma annars hade jag tagit kort där vi fikade. Cafét var gammal stuk och ganska så mörkt där vi satt, med riktigt gamla möbler, skåp och koppar.

Köpte löste i en mysig affär som låg i en källare som de hade gjort iordning till en lite delikatess butik med te, fina praliner och även ett litet café av enklare variant.

Till veckan ska jag till Göteborg och kolla runt på olika Caféer som jag kanske vill jobba i. Ska sova över hos min kusin Andreas, Carina och Ellen, det ska bli jätte roligt och mysigt. Det var jätte snällt att jag fick sova över hos dem.

Det vi har gått igenom än så länge i kursen är:
  • Små detaljer inför intervjun.
  • Självförtroende och självkänsla.
  • Ungdomar, barn och våld i samhället.
  • PMI
  • Mitt personliga kontaktnät.
  • Hur man går till väga när man söker ett jobb.
  • Mitt MÅL som JAG vill uppnå med mitt framtida jobb.
  • Vad som är viktigt för mig när jag ska prova på jobba.
  • Personlig marknadsföring.
  • Hitta mitt yrke.

___________________________________________________

Även kockar kan glömma kastruller!

3 gången nu som jag har glömt bort att jag har kokat te vatten. Kommit precis i sista minuten innan det har tagit eld i grytan. Lika förbannad blir jag varje gång jag märker det. Bara att slänga ut kastrullen i gräset och hälla på varmvatten och hoppas på att mamma inte märker något.



2 kommentarer:

Julia sa...

haha! ska nog ge faster kajsa lænken hit ja så hon får reda på vad mæsterkocken elin håller på med! :) haha! din tok! :)

Julia sa...

Va roligt att høra vad ni gør! :) Kommer hem på torsdag så jag kan høra av mig så får ta den dær fikan! :P
Ska førsøka få med sovsæcken! vill du ha lådan med madrassen med? kanske blir mkt men ska gøra mitt bæsta! :) puss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...